Žaidė teatrą
Šilutės Fridricho Bajoraičio viešosios bibliotekos Žemaičių Naumiesčio filiale gegužės 25 dieną vyko projekto „Profesionalaus meno ir saviraiškos dialogas“ aktoriaus meistriškumo užsiėmimai vaikams. Edukaciją vedė profesionalios Klaipėdos jaunimo teatro aktorės Justina Burakaitė ir Ieva Pakštytė. Aktorės prisistatydamos trumpai papasakojo apie save, savo darbą. Abi menininkės yra baigusios Klaipėdos universiteto Menų fakultetą, aktorinio meistriškumo specialybę, kur kurso vadovas buvo Vitoldas Masalskis. Teatre aktorės sukūrusios nemažai vaidmenų, vaidina spektakliuose skirtuose vaikams ir suaugusiems.
Edukacijos metu, Justina ir Ieva papasakojo apie aktoriaus profesiją, pristatė svarbiausias teatro sudedamąsias dalis – vaidybą, judesį, improvizaciją, režisūrą, scenografiją ir kostiumą. Po trumpos įžangos, pakvietė pažaisti teatrą ir pasimokyti aktorystės paslapčių. Aktorystės vaikai mokėsi žaisdami įvairius kūrybinius žaidimus. Vaidybinėse situacijose ugdė saviraišką, drąsą, vaizduotę. Edukacijos užsiėmimo dalyviai prisistatydami žaidė „Vardų turgų“, mokydamiesi įsikūnyti į tam tikrą asmenį – „Pasisveikinimas“. Žaidimas „Samurajus“ mokė vaikus susikaupti, išlaikyti akių kontaktą. Nors iš pradžių šis žaidimas atrodė paprastas, bet kaip paaiškėjo, pareikalavo tam tikrų įgūdžių. Sutelkti dėmesį, susikaupti, išlaikyti rimtį padėjo žaidimas „Dešrelė“. Išlaisvinti vaikų vaizduotę, kūrybiškumą mokė bendros skulptūros kūrimas, tema „Virtuvė“. Dalyviai turėjo įsikūnyti į buitinius daiktus, baldus, žmones. Jie pabuvojo puodu, šaukštu, stalu, kėde, virtuvės šefu… Vaizduotės žaidimas skatino ne tik kūrybiškumą, bet didino vaikų pasitikėjimą savimi bendraujant su kitais. Kaip svarbu mokėti išreikšti emociją, mokėti įsilieti į darbo procesą, sugebėti dirbti kolektyve, dalyviai suprato iš judesio ir garsų konstruodami „mašiną“.
Aktoriaus meistriškumo užsiėmimai paliko geras emocijas. Viso edukacinio užsiėmimo metu buvo sunku atsistebėti vaikų aktoriniais sugebėjimais, pačių išrastais žodžiais, neįtikėtina fantazija, išraiškos priemonėmis. Meninės priemonėmis suteikė vaikams laisvės pojūtį ir skatino sutelkti dėmesį neeikvojant didelių pastangų.
Projektą „Profesionalaus meno ir saviraiškos dialogas“ remia Lietuvos kultūros taryba ir Šilutės rajono savivaldybė.