Diskusija vaikams apie reklamos iššūkius

Kovo 25–31 dienomis visoje Europoje vykta kasmetinė akcija „Skaitmeninė savaitė“ (angl. „ALL DIGITAL Week“), skatinanti naudotis informacinėmis ryšio technologijomis ir ugdyti skaitmeninį raštingumą.

Kovo 29 dieną Šilutės F. Bajoraičio viešosios bibliotekos Švėkšnos filiale vyko žaidimas-diskusija „Reklamos kritikas“. Žaisti ir diskutuoti atėjo Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos ketvirtokai. Prasidedant kūrybinei užduočiai-žaidimui bibliotekininkės papasakojo apie jo tikslą ir pateikė dalyviams pavyzdžių, kokius klausimus galima kelti pamačius reklamą. Dalyviai paskatinti nebijoti ir klausti apie viską, kas jiems nauja, įdomu ir nesuprantama, todėl nuolat kilo klausimų, ką matomi dalykai reiškia. Vaikams pasiūlyta reklamą išnagrinėti kartu, kad žaidimo esmė būtų aiškesnė. Jiems buvo pateikta informacija, kaip galima būtų analizuoti reklamos šūkius, vėliau mokiniai pateikė savo nuomonę. Gavę plakatus su reklaminiais šūkiais ir pasitarę jie dėstė savo argumentus, kodėl, jų manymu, reklama galima pasitikėti arba nepasitikėti. Šie plakatai su reklaminiais šūkiais po vieną buvo rodomi projektoriaus ekrane ir aptariami bendrai. Aptarimo tikslas – užduodant kuo daugiau klausimų diskutuoti apie reklamą – ar ji klaidina vartotoją, ar neklaidina. Nebūtina prieiti galutinio sprendimo, svarbiausia – paskatinti dalyvius kritiškai žvelgti į reklamą ir mąstyti. Galima kelti klausimus: kas taip nusprendė? Ar buvo atliktas tyrimas? Kas atliko tyrimą? Kiek prekių yra parduodama su šūkyje minima akcija?

Pasibaigus žaidimui-diskusijai vaikai suprato, kad tokie reklaminiai šūkiai – tiesiog paprasta manipuliacija vartotojais – nuo pačių jauniausių, kuriems sakoma, kad žaislas yra šauniausias, iki vyriausių, kuriems žadamas išskirtinis produkto efektyvumas.

 

Danutė Litvinienė, Danutė Šneideraitienė
Šilutės F. Bajoraičio viešosios bibliotekos
Švėkšnos filialo bibliotekininkės

Spausdinti
Facebook komentarai