Šilutės bibliotekininkai su interaktyviais kubais lankėsi Klaipėdoje
Šilutės F. Bajoraičio viešosios bibliotekos bibliotekininkai liepos 10 dieną Klaipėdos miesto savivaldybės I. Kanto viešosios bibliotekos kolegų kvietimu lankėsi uostamiestyje, kur vedė užsiėmimus su interaktyviais „iMO-Learn“ kubais.
Karlskronos aikštėje svečius pasitiko komandos „Prisijungusi Lietuva“ nariai, pasiūlę vyresniajam bibliotekininkui Ovidijui Normantui ir vyriausiajam bibliotekininkui Edgarui Strelčiūnui dalyvauti žaidime, kurio metu reikėjo sukti laimės ratą. Išsukę ratą ir atsakę į klausimus bibliotekininkai laimėjo projekto „Prisijungusi Lietuva“ dovanotus prizus.
Apžiūrėję I. Kanto viešosios bibliotekos iniciatyva įkurtą Interaktyvią vasaros skaityklą, veikiančią pačioje Klaipėdos miesto širdyje, prie Danės upės, F. Bajoraičio viešosios bibliotekos bibliotekininkai kvietė vaikus išbandyti interaktyvius kubus. Lauke buvo netinkamas oras, tad teko su vaikų grupe keliauti į netoli esančią I. Kanto viešosios bibliotekos Vaikų biblioteką. O. Normantas paaiškino susirinkusiems, ką reikės daryti, kokia šio užsiėmimo esmė. Nieko nelaukdami dalyviai pradėjo žaisti. Atliekant pirmąją užduotį reikėjo iš pateikto paveikslėlio sustatyti tokį statinį, koks parodytas schemoje. Statinį vaikai turėjo taip sudėlioti, kad pagal pavyzdį atitiktų ne tik spalvos, bet ir ant kubų esantys simboliai. Ši užduotis padeda lavinti vaikų atidumą, kūrybiškumą, skatina susikaupti, ugdomi komandinio darbo įgūdžiai. Žaidėjai po keleto bandymų buvo vis atidesni, o jų statytos figūros atitikdavo schemoje esančias figūras. Antroji užduotis – „Sprintas ant kelių“. Kiekvienam dalyviui buvo duodama po du interaktyvius kubus. Jie neliesdami kojomis grindų turėjo kubais pasiekti finišo liniją. Atliekant šią užduotį buvo daug azarto ir noro laimėti. Kita užduotis buvo komandinė. Dalyviams reikėjo pasiskirstyti į dvi grupes. Kiekvienai komandai buvo duota po keturis interaktyvius kubus. Žaidimo tikslas – komandai kuo greičiau pasiekti finišą. Vaikai atsistoję ant kubų ir nenulipdami nuo jų turėjo pasiekti finišo liniją. Taip mokytasi balansavimo pratimų.
Pagerėjus orui užsiėmimai su interaktyviais kubais vyko Interaktyvioje vasaros skaitykloje. Čia buvo galima dalyvauti robotukų futbolo varžybose, bepiločių skraidyklių (dronų) užsiėmimuose ir kt. veiklose. Vėliau vaikai kartu su tėvais skubėjo išbandyti interaktyvius kubus: statė figūras ir statinius pagal schemas, lenktyniavo, žaidė ir pramogavo. Vėliau savo jėgas norėjo išbandyti ir Klaipėdos miesto savivaldybės I. Kanto viešosios bibliotekos darbuotojos, kurios irgi lenktyniavo tarpusavyje su kolegėmis, aktyviai bei smagiai praleido laiką.
Pasibaigus užsiėmimams I. Kanto viešosios bibliotekos IT ir projektų valdymo skyriaus vedėja Jolita Baltrimienė O. Normantui ir E. Strelčiūnui įteikė dovanėles. Šilutės F. Bajoraičio viešosios bibliotekos bibliotekininkai dėkoja I. Kanto viešajai bibliotekai už kvietimą dalyvauti renginyje ir puikiai praleistą laiką.
Interaktyvių „iMO-Learn“ kubų užsiėmimas vyko įgyvendinant Šilutės F. Bajoraičio viešosios bibliotekos projektą „Jaunųjų technologų akademija“ bibliotekoje“, finansuotą Lietuvos kultūros tarybos ir Šilutės rajono savivaldybės.
Vedant šiuos užsiėmimus prisidedama prie jau penktus metus LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos bei Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro skelbiamos iniciatyvos „Atverk duris vasarai“.
Ovidijus Normantas,
Šilutės F. Bajoraičio viešosios bibliotekos
Informacijos skyriaus vyresnysis bibliotekininkas