Bibliotekoje pristatyta nauja inovatyvi paslauga

Bibliotekoje pristatyta nauja inovatyvi paslauga

Gruodžio 6 dieną Šilutės F. Bajoraičio viešojoje bibliotekoje vyko Bibliotekininkystės ir kraštotyros skyriaus specialistų parengto ir šiemet vykdyto tęstinio projekto „Interaktyvus Pamario raštijos lobynas: išgirsk, prisiliesk, pamatyk“ (vadovė Inga Tarozienė) rezultatų pristatymas bendruomenei. Projekto priešistorė ne tokia ir tolima – 2020 m. biblioteka sėkmingai įgyvendino projektą, kurio metu buvo sukurta Šilutės krašto raštijos paveldą aktualizuojanti ir populiarinanti nauja inovatyvi paslauga – Pamario raštijos žemėlapis interaktyviame stale. Projektams finansavimą skyrė Lietuvos kultūros taryba ir Šilutės rajono savivaldybė. Šių metų projekto veiklų anonsai visų pirma sudomino jaunimo auditoriją, tad renginyje dalyvavo gausus Šilutės Martyno Jankaus pagrindinės mokyklos aštuntokų būrys su istorijos mokytoja Daiva Losiene.

Svarbiausias renginio akcentas – mobilios programėlės (aplikacijos) „3D potyriai Šilutėje“ pristatymas. Mobilią programėlę kūrusios MB „Pozityvūs sprendimai“ atstovas – projektų vadovas Algirdas Šaulys detaliai įvardijo mobilios programėlės, skirtos edukacijai, kūrimo etapus, iškilusius sunkumus, supažindino su animuotais ir įgarsintais personažais, kurie pasitiks ar lydės keliautojus pažintinės kelionės po Šilutę metu, pasakos dešimties reikšmingiausių miesto pastatų istorijas, atskleis su jais susijusių asmenybių gyvenimo ir veiklos detales. Personažais pasirinkti ne išgalvoti veikėjai, o realūs XIX–XX a. pirmos pusės Pamario krašto šviesuoliai – spaustuvininkas, visuomenės veikėjas Martynas Jankus, rašytojas Hermanas Zudermanas, poetas, pedagogas Fridrichas Bajoraitis, kultūros ir visuomenės veikėjas, dvarininkas Hugo Šojus ir Šilutės simbolis – Žuvis.

A. Šaulys papasakojo ir apie kitus MB „Pozityvūs sprendimai“ sukurtus produktus, pritaikytus dinamiškiems ir greitai kintantiems šiandienos vartotojų poreikiams. Bendrijos teikiamų paslaugų spektras didžiulis: sukurti įvairaus turinio lavinamieji, pažintiniai žaidimai (pvz., „Erkių mokyklėlė vaikams“), pažintiniai takai ne vienoje Lietuvos vietovėje, vaizdo projekcijos ant pastatų, hologramos, papildytos realybės aplikacijos, pabėgimų ir galvosūkių kambariai, organizuojamos edukacijos vaikams, netgi kuriamos animuotos pasakos („Didžioji pieva“) ir kt. A. Šaulys prieš susitikimą su aštuntokais bibliotekos specialistams pristatė mobilios programėlės veikimo principus, kalbėta apie 3D technologijų pritaikymą kultūrinėje veikloje ir kultūros paveldo aktualizavimą šiuolaikinėmis informacinėmis technologijomis.

Renginio pabaigoje moksleiviams įteiktos skrajutės su trumpu mobiliosios programėlės aprašymu ir projekto metu parengti edukaciniai leidiniai „Atrask Pamario raštijos lobyną“.

LTK_Logotipas(1) Logotipas

 

 

 

 

 

Virginija Veiverienė,
Šilutės F. Bajoraičio viešosios bibliotekos
Bibliotekininkystės ir kraštotyros skyriaus vyr. bibliotekininkė

Bibliotekoje pristatyta nauja inovatyvi paslauga Bibliotekoje pristatyta nauja inovatyvi paslauga Bibliotekoje pristatyta nauja inovatyvi paslauga Bibliotekoje pristatyta nauja inovatyvi paslauga

Spausdinti
Facebook komentarai