Šilutės bibliotekoje pristatyta mobili aplikacija

Interaktyvus žvilgsnis į Šilutės krašto praeitį

Šilutės F. Bajoraičio viešosios bibliotekos Bibliotekininkystės ir kraštotyros skyriaus specialistai šiemet sėkmingai įgyvendino tęstinį projektą  „Interaktyvus Pamario raštijos lobynas: išgirsk, prisiliesk, pamatyk“. Džiaugiamės, kad daugiasluoksnis projektas suvienijo švietimo bendruomenę, kultūros įstaigas ir kūrybinių industrijų atstovus. Išmokta, sužinota, nuveikta iš tiesų nemažai.

3D potyriai Šilutėje

Bibliotekininkai kartu su MB „Pozityvūs sprendimai“ komandos nariais – projektų vadovu Algirdu Šauliu, animatoriais Edvinu Borkovskij ir Juozu Žutautu, programavimo darbus atlikusiu Antanu Skuču sukūrė naują interaktyvią paslaugą – mobilią aplikaciją (programėlę) „3D potyriai Šilutėje“. Tai interaktyvus žaidimas su 3D dėlione papildytoje realybėje po atviru dangumi, pritaikytas išmaniesiems telefonams (veikia I/OS ir Android sistemose). Kuo ši naujovė ypatinga? Siūlome susipažinti su Šilutę garsinančiomis asmenybėmis keliaujant po miestą, aplankant svarbias istorines vietas, ir sužaisti žaidimą – sudėlioti 3D dėlionę. Mobili programėlė papildyta 5 animuotais, Eugenijaus Šalčio ir Audriaus Lauručio įgarsintais personažais, kurie lydės edukacinės  kelionės metu ir pasakos dešimties reikšmingiausių miesto pastatų istorijas bei atskleis su jais susijusių asmenybių gyvenimo ir veiklos detales. Žaidimo pabaigoje surinkus 30 detalių išryškėja žemėlapis. Jame – Mažosios Lietuvos etnografinis regionas ir jo sostinė Šilutė. Kelionė prasideda ypatingoje vietoje – prie Žemaičių Naumiesčio g. 2 (Šilutė) pažymėto pastato. Jis reikšmingas dėl kelių priežasčių: manoma, kad 1663 m. šioje vietoje buvusią smuklę paveldėjo vokiečių klasikinės filosofijos pradininko Imanuelio Kanto prosenelis Richardas Kantas. Ilgainiui smuklės vietoje įsikūrė restoranas „Villa Werden“. Kai kurie šaltiniai teigia, kad 1923 m. sausio 19 d. šiame pastate įvyko Vyriausiojo Mažosios Lietuvos gelbėjimo komiteto skyrių atstovų suvažiavimas, pasivadinęs Šilutės seimu. O kur paskutinė kelionės stotelė? Kviečiame išbandyti šią mobilią programėlę ir sužinoti.

Gruodžio 6 dieną Šilutės F. Bajoraičio viešojoje bibliotekoje vyko jos pristatymas bendruomenei. Renginio metu MB „Pozityvūs sprendimai“ projektų vadovas Algirdas Šaulys detaliai įvardijo mobilios programėlės „3D potyriai Šilutėje“ kūrimo etapus, supažindino su animuotais ir įgarsintais personažais. Pasirinkti ne išgalvoti veikėjai, o realūs XIX–XX a. pirmos pusės Pamario krašto šviesuoliai – spaustuvininkas, visuomenės veikėjas Martynas Jankus, rašytojas Hermanas Zudermanas, poetas, pedagogas Fridrichas Bajoraitis, kultūros ir visuomenės veikėjas, dvarininkas Hugo Šojus ir Šilutės simbolis – Žuvis.

Šią mobilią programėlę jau spėjo išbandyti Šilutės Vydūno gimnazijos, Šilutės Martyno Jankaus pagrindinės mokyklos, Šilutės Pamario progimnazijos moksleiviai ir Šilutės sporto mokyklos auklėtiniai.

Pamario raštijos lobynas

Šilutės krašto bendruomenė į projekto veiklas įtraukta ir kitomis formomis. Bibliotekininkai parengė parodą „Pamario raštijos lobynas“. Ją galima išvysti dviem formatais: kilnojamąją ir virtualią. Pateiktos nusipelniusių Šilutės rajono asmenybių biografijos, jų nuopelnai raštijai, kultūrai, medžiaga apie išlikusius objektus, susijusius su jų gyvenimu, kūryba bei atminties įamžinimu. Remiantis paroda „Kahoot“ programa buvo sukurta ir virtualioje erdvėje paviešinta viktorina. Bendradarbiaujant su Šilutės meno mokyklos atstovais prie kilnojamosios parodos parengtas ir edukacinis leidinys „Atrask Pamario raštijos lobyną“ su įvairiomis užduotimis. Kilnojamąją parodą galėjo išvysti Šilutės rajono gyventojai bibliotekos filialuose. Šia medžiaga, vesdami netradicines pamokas bibliotekose, naudojosi rajono pedagogai. Susidomėjimo sulaukusi paroda su edukaciniais leidiniais po Šilutės rajoną keliaus ir 2023 metais.

Džiugi žinia

Gruodžio 7 dieną biblioteką pasiekė žinia, kad Lietuvos kultūros taryba skyrė finansavimą šio projekto tęstinėms veikloms įgyvendinti. Kas laukia 2023 metais? Mobili aplikacija (programėlė) „3D potyriai Šilutėje“ bus papildyta 5 objektais. Paskelbsime akciją „Keliauk, išbandyk ir laimėk“. Jos metu mobilią aplikaciją išbandę dalyviai galės pateikti atsiliepimą/rekomendaciją, ją atsiųsti bibliotekai ir tikėtis apdovanojimo – burtų keliu išrinktiems laimingiesiems atiteks simbolinis prizas. Jauniausi visuomenės nariai irgi bus įtraukti į projekto veiklas – bendradarbiausime su Šilutės miesto lopšeliais-darželiais. Jiems sukursime ir įteiksime spalvinimo knygutes, kuriose bus pateikti Šilutės miesto vaizdai, istorinių pastatų eskizai ir žymių žmonių portretai. Tokiu būdu skatinsime vaikus nuo mažų dienų pastebėti miesto pastatus, domėtis jų istorija ir čia gyvenusiomis, kūrusiomis asmenybėmis.

Džiaugiamės, kad galime Šilutės krašto paveldą populiarinti ir aktualizuoti kurdami naujas inovatyvias paslaugas, pritaikytas plačiai auditorijai: vaikams, jaunimui, suaugusiems, šeimoms, turistams ir Jums. Kviečiame tapti Šilutės rajono tyrinėtojais, žinovais ir kultūros puoselėtojais!

Iki susitikimų 2023 metais!

Inga Tarozienė,
Šilutės F. Bajoraičio viešosios bibliotekos
Bibliotekininkystės ir kraštotyros skyriaus vyresnioji bibliotekininkė

Švėkšnos bibliotekos skaitytoja naudoja edukacinį leidinį Moksleiviai susipažįsta su virtualia paroda Edukacinis leidinys skirtas visiems Kintiškiai apžiūri parodą ir sprendžia užduotis

LTK_Logotipas(1) Logotipas

Spausdinti
Facebook komentarai